100+3 ابزار برای فید خوانی (قسمت اول)

26 07 2008

در این وبلاگ تا کنون در مورد ار اس اس تعداد زیادی مقاله نوشته شده و به عبارتی در مورد فید و فید پرستی مطالب زیادی نوشته شده.در هر صورت اگر نمی دانید که واقعآ آر اس اس چیست می توانید این مقاله رو مطالعه کنید. گفته می شود که اساس دنیای وب2 نیز همین آر اس اس هست.به همین دلیل سایت های زیادی برای این فناوری طراحی و ساخته شده اند که در این مورد به کاربران خدمات ارائه می دهند.در این مطلب قصد معرفی 103 ابزار و سایتی را که برای این فناوری ساخته و طراحی شده اند را معرفی کنیم.امیدوارم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

برای این کار این ابزار ها را به 11دسته، طبقه بندی می کنیم.

  • فیدخوان ها
  • صفحات خانگیی که اجازه قرار دادن فید را دارند
  • افزونه هایی برای فایرفاکس
  • ابزارهای مهیا کننده ی فید برای قرار دادن در وبلاگ ها
  • دسته بندی کنندگان فید ها
  • ابزارهیا مخصوص موبایل
  • ابزارهای ایمیلی
  • سایتهایی برای نشان دادن سلامت فیدتان
  • ویرایشگر فیدها( طراحی فید برای وبلاگ ها و سایتها)
  • IM RSS Tools(دیدم ترجمه نشه بهتر مطلب رو می رسونه!)
  • ابزارهای متفرفهRSS

فیدخوانها(RSS Reader)

سایت هایی هستند که به شما کمک می کنند که فید هایتان را با کمک آنها مطالعه کنید.در زیر لیستی از این سایت ها را معرفی می کنیم که مطابق نیازتان یکی را انتخاب کنید.

  1. Google Reader: شاید بتوان گفت معروف ترین و معتبر ترین فید خوانهای آنلاین دنیای اینترنت است که امکانات زیادی از جمله توانایی دسته بندی کردن فید ها ، اشتراک فید ها در هرکجای اینترنت و … را دارد.از ویژگی های جالب این ابزار گوگل توانایی راست به چپ کردن فید هایی است که با زبان های فارسی و عربی نوشته شده است!
  2. Bloglines:یکی از قدیمی ترین فید خوانهای آنلاین دنیای اینترنت که به شما کمک می کند به راحتی و سادگی هرچه تمام تر فید هایتان را مطالعه کنید.
  3. NewsGator:یک نرم افزار که می توانید با کمک آن در حالت آفلاین فیدهای خودتان را مطالعه کنید.این نرم افزار یکی از محصولات کمپانی NewsGatro است .این کمپانی محصولاتی متفاوت را برای مطالعه ی فید ها در موبایل و همچنین نسخه های مختلف ریدر برای لینوکس و همچنین Mac هم فراهم کرده است.برای مطالعه ی بیشتر سایت این کمپانی را مشاهده کنید.
  4. FeedLoung: یک فیدخوان آلاین.این ابزار روش های مختلفی را برای مطالعه ی فیدها در اختارتان قرار می دهد.برای مشاهده ی امکانات این سایت می توانید اینجا را مطالعه کنید.
  5. FeedShow:یک فید خوان انلاین با امکان به اشتراک گذاری فیدها.امکانات مختلف این فید را می توانید در دموی این سایت در اینجا مشاهده کنید.محیط زیبایی دارد!.
  6. RSS2HTML: با دراختیار قرار دادن یک اسکریپت php به شما این اجازه را می دهد که شما بتوانید فید موردعلاقه تان را در وبلاگتان را بگذارید.(البته این برای کاربران وردپرس استفاده ایی ندارد)
  7. WebGozar: این سایت با در اختیار قرار دادن یک کد جاوااسکریپت به شما اجازه می دهد که هر فیدی را در وبلاگ و یا وبسایتتان قرار دهید.
  8. Rojo: محصولی از شرکت sixapart که علاوه بر اینکه به شما این اجازه را میدهد که بتوانید مثل دیگر فیدخوان ها به مطالعه ی فیدها بپردازید این اجازه را به شما هم می دهد که بتوانید یک شبکه ی اجتماعیی میان خودتان و دوستانتان داشته باشید و همچنین بتوانید فیدهایتان را به اشتراک بگذارید.با این امکان شما توانایی این را خواهید داشت که بتوانید ببینید دوستانتان چه چیزهایی را مطالعه می کنند.
  9. iPings: یک فیدخوان سادهبدون هیچ تزیینات و پیرایه ایی که به شما اجازه ی مطالعه ی انواع و اقسام فید ها رامیدهد.راستش من تستش کردم برای من جواب نداد!
  10. Rocket Reader: هیچ حرفی برای گفتن در مورد این ریدر ندارم جز اینکه یک ریدر ساده است و آنلاین!
  11. FastLadder: یک ریدر خوان سریع! به این ترتیب برای اسفاده از این سرویس علاوه بر اینکه می توانید در سایت عضو شوید می توانید از طریق ای دیتان در یاهو یا ایمیلتان در این سایت عضو شوید یا اینکه می توانید از آیدی اوپن آیدتان استفاده کنید.در صورتی که در وردپرس عضو باشید آدرس وبلاگتان آدرس آوپن آیدی تان است!
  12. FRee Demon: یکی دیگر از محصولات شرکت NewsGator که با کمک آن امکان جستجو بهینه تر کردن فیدهایتان برایتان فراهم می شود.در ضمن یک فید خوان رومیزی است.
  13. MySindicaat:یک فیدخوان حرفه ایی با تمام امکانات یک فیدخوان قدرتمند! از ویژگی های این فید خوان امکان ارائه ی فیدها به سه فرمت است.امکان جالب این فید خوان فرمت خاص آن برای استفاده از موبایل برای خواند فید ها است! برای مشاهده ی فرمت موبایل اش اینجا را ببینید.برای تغییر ذائقه این یکی بدک نیست!
  14. Fiwicki: یک فید خوان دیگر.از ویژگی این فید خوان امکان نمایش حالت river برای فیدهااست.
  15. Newsalloy: یک فید خوان دیگر البته با این امکان که امکان استفاده از موبایل را هم برای مطالعه ی فید ها می دهد.تفاوتی که این برنامه با قبلی دارد این است که در موبایل آنچه را می بینید که در نسخه ی کامپیوتری می بینید منتها کم حجم تر و مناسب برای موبایل
  16. Feed2.0: تفریبآ یک فید خوان شبیه گوگل ریدر.یعنی علاوه بر امکانات همیشگی یک ریدر معمولی امکان پیشنهاد فید به شما را براساس نوع فید هایی که مطالعه می کنید رادارا است.
  17. Tazlog: یک فید خوان معمولی است و هیچ برتری نسبیت به همنوعانش ندارد

Personal HomePage

سایت هایی وجود دارند که به شما  در صورت عضویت یک صفحه ی اینترنتی را می دهند که مشا می توانید امکانات مختلف این سایتها را در یک جا داشته باشید.یکی از این امکانات می تواند بخش ریدر ها باشد.در زیر لیستی از این سایت ها را خدمتتان معرفی می کنیم.

  1. igoogle: می توان گفت که مشهور ترین این گونه صفحات بی شک iGoogle است که به شما امکان استفادهاز گدجت ها را برایبیشتر شخصی کردن این صفخات را دارد.اگر در گوگل اگانت دارید این صفحه را از دست ندهید!
  2. Pageflakes: یکی دیگر از این نوع سایت ها است.با کمک این سایت شما می توانید قالب صفحاتتان هم از طریق تم های از پیش تععین شدهتغییر دهید و اینکه می توایپنید خودتان برایش یک تم بسازید.همچنین با کمک این سایت امکان استفاده از گدجت ها هم برای هرچه بیشتر شخصی تر کردن سایتتان هست
  3. My Yahoo!: یکی از مشهور ترین صفحات شخصی محصول کمپانی یاهو. که علاوه بر داشتن بخش ار اس اس ریدر امکان مشاهده ی ایمیل و دیگر موراد را دارد که حتمآ شما از من بهتر می دونید!
  4. NetVibes:تمامی امکانات یک صفحه ی شخصی را دارد.نیاز به بحث خاصی در این مورد نمی بینم!
  5. My Netscape: محصول کمپانی نت اسکیپ(همون که چند وقت پیش مرورگرش فوت کرد!). تمامی امکانات یک صفحه ی شخصی کامل را دارد از جمله توانایی خواندن فید.
  6. Daily rotation:راستش من نتونستم به صفحه ی این سایت وارد بشم.اگه شما وارد شدید در مورد این سایت بفرمایید ما هم یاد بگیریم!

افزون های فایرفاکس

شاید به جای اینکه به سایت های مختلفی برای مطالعه ی فیدهایتان بروید بهتر باشد این کار را برروی همان مرورگرتان انجام دهید.تاکنون افزونه های زیادی برای فایرفاکس برای فید خوانی ساخته شده است.در زیر لیستی از این افزونه ها را می بینیم.

  1. Sage: یک افزونه بر اساس فایرفاکس که به شما این اجازه را می دهد تا به راحتی با فیرفاکستان فید ها را مطالعه کنید.
  2. wizz:یکی دیگر ز افزونه هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید فید هایتان را بهتر و سریع تر مطالعه کنید.
  3. RSS Ticker: با کمک این افزونه می توانید فید های خود را در ستون کناری مرورگرتان مطالعه کنید.
  4. Beatnik:به شما امکان مطالعه ی فید ها را می دهد و علاوه بر آن می توانید در میان فید ها نیز با کمک این افزونه جتجو کنید.
  5. BlogRover:یک ابزار جالب که با کمک آن می توانید علاوه بر خواند فید هایتان تویتر خوانی نیز بکنید و همچنین تویت کنید!
  6. NewsFox:طراحی شده است برای اینکه بتوانید علاوه بر اینکه فید هایتان را مطالعه کنید، بتوانید ایمیل هایتان را که با کمک نرم افزار Thunderbird مطالعه می کنید مطالعه کنید.منظور این است این نرم افزار باعث اتصال فایرفاکستان با نرم افزار مطالعه ی رومیزی ایمل هایتان می شود.
  7. Info RSS: به شما این امکان را میدهد که بتوانید با کمک آن یک فید ریدر ساده البته با امکانات ساده سازی و شخصی کردنشان را داشته باشید.این ابزار در کنار فایرفاکستان در ستون راستی نمایش داده می شود.
  8. FeedBar: با کمک این ابزار ساده می توانید تنها آخرین آپدیت سایت های مورد علاقه تان را داشته باشید.برای مطالعه ی مطالب کامل تر باید به سایت اصلی بروید.

به دلیل طولانی شدن این پست ادامه ی آنرا در مطلب بعدی می نویسم

منبع


کارها

Information

3 responses

30 07 2008
سحر

سلام
نمی دونم چرا هر کاری کردم کامنت دونی پست آخرت رو باز نکرد… می دونی دلیل کلی حرف زدن من چیه؟! وبلاگ من رو خیلی ها می خونن! ولی من هیچ وقت نمی فهمم! خیلی ها! اون هایی که من میام و برای موارد مختلف مثالشون می زنم. مثل همین خالی بندی… اگر بیام موارد رو زیاد جزیی کنم و همون مورد ها رو توضیح بدم ، خدایی نکرده خیالاتی میشن… این است که ترجیحآ تا اطلاع ثانوی کلی گویی را ترجیح می دهیم.
موفق باشی…

1 08 2008
صادق

مجموعه خیلی جالبیه. دستتون درد نکنه.

4 08 2008
محمدرضا

جالب بود. ولی هیچ کدومشون به پای گوگل ریدر نمیرسه

بیان دیدگاه