מנחים: רן יניב הרטשטיין, אדר שלו, אפרת אסקירה, אילנה תמיר, אורן הוברמן

‫פודקאסט מספר 28, הוקלט ב-21 במאי, 2007. כ-37 דקות. נושאים: אמאזון נגד DRM; אנגאדג'ט נגד אפל; מיקרוסופט נגד לינוקס; אדר שלו נגד השדכן של אפרת; נייקי נגד בחזרה לעתיד; טוויטר בעד חתולולים; ועוד.‬

(אמרנו 29, אבל התכוונו ל-28. וגם אמרנו 20 במאי, אבל התכוונו ל-21. אפרת אשמה.)

01:04 אמאזון ללא DRM. גם אמאזון תשיק חנות מוזיקה ללא DRM. רק תזכורת - אמאזון מוכרת מוזיקה ללא DRM כבר הרבה מאוד שנים - על דיסקים; DefectiveByDesign רצו לשלוח לג'ובס עצומה שתדחוק בו להסיר את ה-DRM מ-iTunes, אבל הוא כבר עשה את זה ממילא לפני הדד-ליין שהם קבעו לאיסוף החתימות. אז הם שלחו לו מכתב תודה וטי-שירט במקום; המדים של סטיב ג'ובס - מציאה, כ-$460. למקרה שזה לא היה ברור, זה מה שג'ובס לובש. תמיד; אייפודים לחברי קונגרס; Happy Fun Content Surprise.

04:57 אפלגייט. באנגאדג'ט פורסמה שמועה לפיה אפל תדחה את ה-iPhone ואת הגרסה הבאה של OS X, והמניה של אפל צנחה. לא ברור אם באנגאדג'ט צריכים לצחוק או לבכות, ולא ברור אם פרסום דומה באתר חדשות מסורתי היה יכול לגרום לנזק גדול יותר. ריאן בלוק, שפרסם את הפוסט המקורי, ניסה מאוחר יותר להסביר את השתלשלות המאורעות; ורוניקה בלמונט גרה עם ריאן בלוק; סקובל ביקר אצל ריאן בלוק.

12:36 מיקרוסופט נגד לינוקס. מיקרוסופט ממשיכה לאיים על קהילת הקוד הפתוח עם פטנטי-רפאים שלינוקס ותוכנות פתוחות אחרות כביכול מפירות. בראיון ל-InformationWeek, לינוס טורוולדס טען שהרבה יותר סביר להניח שמיקרוסופט מפירה פטנטים. הוא האשים את מיקרוסופט סכך שהיא שומרת על הקוד של חלונות סגור, כדי להסתיר את הפטנטים שהוא מפר; תוספת מהעתיד - ריקי ג'רוויס במיקרוסופט.

14:25 היום היה היום האחרון של אדר בנענע. ושלשום שודר הפרק האחרון בעונה השלישית של The Office ב-NBC. ולאפרת יש שדכן.

A trifling matter

הסצינה המקורית, מהסדרה הבריטית (פלוס תוספת) ומהסדרה האמריקאית. הכל מהפרק הראשון אז מה לדאוג לגבי ספוילרים. אם הפודקאסט איחר השבוע אז זה בגלל שלא יכולתי להפסיק לצפות בקטעים מהמשרד ביו-טיוב.

הייתי מקשר לקטע המקורי באתר המצוין של המשרד ב-NBC, אבל הם כנראה לא רוצים את הקליקים שלי בגלל שהם לא מרשים לי לצפות בווידאו מחוץ לארה"ב. הסכמי הרישוי שמגבילים את ההפצה במדינות השונות מחייבים אותי לקשר לקטע ביו-טיוב במקום, בדיוק כמו שהם מחייבים אותי להוריד את התוכנית מביט-טורנט כדי לצפות בה. חבורה של דפקטים.

16:01 בחזרה לעתיד. עצומה מקוונת קוראת לנייקי לייצר את הנעליים שלבש מרטי מק'פליי בבחזרה לעתיד 2. מיתוג גרילה או צרכנות אובססיבית? והאם יש בכלל הבדל?; הנעליים של Napoleon Dynamite.

20:17 אז מה הקטע עם טוויטר? התקלות בטוויטר מבריחות הרבה משתמשים אל ג'ייקו, אחד המתחרים העיקריים; אחד המפתחים מדבר בגילוי לב מפתיע על הקשיים בגידול יישומים שמבוססים על Ruby On Rails; בהודעות השגיאה של טוויטר מככבים מגוון חתולים, במיטב המסורת של הודעות שגיאה ידידותיות וילדותיות (שלא לומר מתנשאות) של אתרי "ווב 2.0″; אותן הודעות שגיאה בטוויטר הביאו לתודעת הציבור (או לפחות לתודעה שלנו) את תופעת ה- lolcats, אותה מתעד במסירות הבלוג I can has cheezeburger?‎ - לבוגרי Cute Overload; חתולול אצל עידו קינן, בתגובה ליחצ"ן אידיוט; אשר עידן.

35:45 מיקרוסופט ממשיכה להיות מספר 2. אחרי שגוגל קנתה את דאבל-קליק, מיקרוסופט קנתה את aQuantive.

מזל טוב ובהצלחה לאדר שלו!

להורדה ב-MP3: גיקים, פודקאסט 28 - I'm Youre Biggest Flan


עדכון 2007-05-12 01:02: אחד מהאנשים מאחורי פרוייקט McFly 2015 ראה את הקישור לעצומה וחזר אלי. זו היתה התגובה שלו לשאלה שלי אם מדובר בתעלול שיווקי:

The official McFLY 2015 project was launched in April 2007 (last month) by the Maloof brothers (Michael and Charles) with the help of designers (one of the top Canadian creative directors) and writers. We're a team of just over 10 people.

These sneakers were made exclusively for the 1989 film Back to the future 2, Michael J. Fox (a fellow Canadian) wore them in the movie, they were never released to the public, every kid who watched the movie back in 1989 wanted these shoes (including us!), the McFLYs are considered by sneaker nerds as the Holy Grails of all sneakers.

In the first week of the official McFLY 2015 project launch, close to 10,000 signed up on the official website, www.mcfly2015.com

We are currently producing an official commercial for the project that will be available on YouTube, iFilm and other online video sites. We are also making official McFLY 2015 button pins and stickers because there has been a huge demand from all those who have signed up, the American rock band Whirlwind Heat (they were discovered by Jack White of The White Stripes) even asked their fans to sign up so they can rock the McFLYs on stage during a rock show.

לא חתמתי.