מנחים: רן יניב הרטשטיין, אדר שלו, אילנה תמיר, אורן הוברמן

‫פודקאסט מספר 6, הוקלט ב-13 בנובמבר, 2006. כ-35 דקות. נושאים: ג'אווה בקוד פתוח; רישיון השימוש של תפוז; שלום, אני מק; בלוגלי - אתר בלוגים מקומי חדש; ויסטה; ועוד.‬

השבוע מצטרפת אלינו אורחת מיוחדת במיוחד - אדר שלו, מזגוגיות לשעבר, שתעשה הכרזה היסטורית. כבוד גדול.

00:45 ג'אווה בקוד פתוח. סאן הודיעה היום שתשחרר את קוד המקור של ג'אווה תחת רישיון GPL. קוד המקור של נטסקייפ (הקוד של נטסקייפ עצמו אולי לא היה שווה הרבה, אבל עצם הפתיחה שלו היתה ציון דרך חשוב בתולדות תנועת הקוד הפתוח). שם הפרוייקט: Viva. סאן תענה על שאלות ביחד עם מארק שאטלוורת', מייסד אובונטו, בסקנד לייף. ההופעה של U2 בסקנד לייף. הטוסט. חברת יחסי ציבור בסקנד לייף.

07:04 תפוז נגד הבלוגרים. אם בשוגג ואם בזדון, תפוז שינתה את רישיון השימוש של אתריה השונים ולקחה בעלות על כל התוכן שגולשים מעלים אליהם. הקהילה מחתה, ולא לקח הרבה זמן עד שהחזירו את רישיון השימוש המקורי. גאדג'טים בקזינו רויאל. צחי הופמן. מחאת בלוגרים בישראבלוג נגד הסרגל של נענע ( והתגובה). ביקורת על LiveJournal. ביקורת על Facebook. ביקורת על MovableType (בפסקה השלישית).‏

17:47 שלום, אני כבר לא מק. אפל פיטרה את " הטמבל הזחוח" שגילם את המקינטוש לצידו של ה-PC בסדרת הפרסומות המצליחה שלה. ובאותו נושא - אפל יפן הפיקה גרסה מקומית של שלושת הפרסומות הראשונות בסדרה, בה הפרסוקומו רוקד לצלילי יורוביטו באייפוטו שלו.

21:31 בלוגלי. אתר בלוגים ישראלי חדש מבוסס וורדפרס. אח"י דקר ו תום סלע. מי עוד? השם של אף אחד לא חתום על האתר ואף אחד לא כותב על זה בבלוג שלו, למה בעצם? זגוגיות.קום חוזר לחיים בבלוגלי. שמעתם על זה אצלנו לראשונה.

29:13 ויסטה. נו מילא.

00:00 שירה גל. Cats n' Racks.

להורדה ב-MP3: גיקים, פודקאסט 6 - חתולים