از اونجایی که من به چند تا از دوستان خوب بلاگفاییم قول داده بودم امکاناتی رو که در بلاگ خودم استفاده می کنم معرفی هم بکنم. این بار درباره favicon می نویسم. که مختص به همه سیستم های وبلاگی فارسی و خارجی است از جمله بلاگفا و ... دارد. به غیر از اونایی که محدودیت در دست کاری سورس بلاگ قائل می شند.

اصلا این آیکون چی چی هست؟ اگه به آدرس بار مرورگر وب تان یه نگاهی بياندازيد، یه تصویر کنار آدرس بلاگ این جا می بینید با حروف ITV خوب به سه رنگ پرچم کشور عزیزمون ایران، به این می گن favicon یا page icon البته به نسخه وبی.

برای طراحی اون باید یه تصویر در اندازه 16*16 یا 32*32 پیکسل طراحی کنید و بعد فرمت آن را به .ico تغییر دهید و بر روی هاست خود آپلود کنید و کد زیر را در سورس صفحه اتان قرار دهید.

دانلود کد - نمی دون چرا هر کاری کردم این کده اینجا نیومد به همین خاطر لینک دانلودش رو گذاشتم

خوب در بالا خیلی سریع توضیح دادم که به صورت کامل در پایین ادامه می دم:

مرحله اول یعنی طراحی آیکون که ساده است. اما برای تغییر فرمت مد نظر دو راه بهتون پیشنهاد می کنم یکی نرم افزار هایی برای این مورد که با یه جستجو ساده می تونید پیداشون کنید. (مثل any to icon اما من این کارو نمی کنم) دوم رفتن به این سایت و یا دیگر سایت های مشابه برای تغییر فرمت آنلاین تصویر و دانلود فایل آیکونتان. (توصیه می شود)

حالا در مرحله بعدی حتما باید فایل آیکون را در هاستی شخصی آپلود کنید زیرا معمولا این هاست ها محدودیتی برای فرمت فایل آپلودی ندارند اما سایت های آپلود فایل اکثرا برای فایل مد نظر محدودیت دارند و نمی توان فایل آیکون را آپلود کرد یا توانایی نمایش دلخواه آیکون را ندارند. خوب اگه شما به هاست شخصی دسترسی ندارید بهترین گزینه به نظر من پرشین گیگ می باشد زیرا می شود فایل این چنینی را درش آپلود کرد. (اگر حساب پرشین گیگ ندارید می تونید یه ایمیل بزنيد از این فرم)

در مرحله آخر که فایل آیکون را آپلود کردید لینک آن را در کد بالا در جای favicon.ico تصحیح کنید و کد را در سورس بلاگتان قرار دهید.